Sziasztok!
Ebben a bejegyzésben a Vad UNO Kártyajátékot szeretném bemutatni Nektek.


A doboztartalma:
112 darab kártyalap az alábbi összetételben:
19 darab kék kártyalap 0-9-ig számozva
19 darab zöld kártyalap 0-9-ig számozva
19 darab piros kártyalap 0-9-ig számozva
19 darab sárga kártyalap 0-9-ig számozva
8 darab „húzz kettőt” kártyalap minden a 4 szín estében 2 darab van
8 darab irányváltó kártyalap minden a 4 szín estében 2 darab van
8 darab „kimaradsz” kártyalap minden a 4 szín estében 2 darab van
4 darab színválasztó kártyalap
4 darab színválasztó „húzz négyet” kártyalap
3 darab üres „joker” kártyalap
1 darab „cseréljetek kártyákat” kártyalap






Az akciókártyák funkciói:
Húzz kettőt akciókártya: Ha valaki ilyet dob a dobópakli tetejére a következőjátékosnak húznia kell két lapot a húzópakli tetejéről és most nem dobhat lapot a dobópakli tetejére. Csak ugyan olyan színű vagy egy másik „húzz kettőt” akciókártya lapra lehet dobni. Ugyan ezek a szabályok érvényesek akkor is ha egy ilyen kártyalapot fordítunk fel a dobópakli kezdő lapjának.




Visszafordító akciókártya: Ha valaki ilyet dob a dobópakli tetejére a játék iránya megváltozik (ha éppen az óramutató járásának megfelelően balra haladtunk ennek a lapnak a kijátszása után ellenkező irányba haladunk tovább azaz jobbra és fordítva. Csak ugyan olyan színű vagy egy másik irányváltó akciókártya lapra lehet dobni. Ha egy ilyen kártyalapot fordítunk fel a dobópakli kezdő lapjának akkor az osztó kezd és a tőle balra ülő játékos helyett a tőle jobbra ülő játékos következik.




Kimaradsz akciókártya: Ha valaki ilyet dob a dobópakli tetejére az utána következő játékos kimarad (a menetből). Csak ugyan olyan színű vagy egy másik „kimaradsz” akciókártya lapra lehet dobni. Ha „kimaradsz” akciókártya lapot fordítunk fel a dobópakli kezdő lapjának akkor az osztó bal oldalán ülő játékos kimarad és az ő baloldalán ülő játékos következik.




Színváltó kártya: Ha valaki ilyet dob a dobópakli tetejére, kiválaszthatja a következő színt a játékban (bármelyik színt beleértve azt is, amelyiket a színváltó kártya dobása előtt dobtak.)
Akkor is dobhatunk színváltó lapot, ha más megjátszható lap is van a kezünkben. Ha színváltó lapot fordítunk fel kezdőlapnak, az osztó bal oldali szomszédja választ színt.

Színválasztó húzz-4-et kártya: Ha valaki ilyen lapot dob a dobópakli tetejére az a játékos választ színt, aki eldobta a lapot. Az utánakövetkező játékosnak 4 lapot kell húznia a húzópakliból, és kimarad a körből. Van azonban egy bökkenő! Csak akkor dobhat a játékos ilyen lapot, ha nincs másik olyan lap a kezében, melynek színe vagy száma egyezik a dobópakli tetején lévő színnel, vagy számmal. (Abban az esetben azonban eldobható a kártya, ha van a dobópakli tetején lévő lap számának megfelelő számértékű lapunk, vagy különleges lapunk). Ha ilyen lapot fordítunk fel kezdőlapként, vissza kell tenni a pakliba, és másik lapot kell felfordítani.

Cseréljetek kártyát akciókártya: Ha az egyik játékos ilyen lapot dob, kicserélhetjük a kezünkben lévő kártyákat egy kiválasztott játékkos kártyájára. Mivel ez egy színválasztó lap, akkor is eldobhatjuk, ha más megjátszható lap is van a kezünkben. Ha ilyen kártyát dobunk kiválaszthatjuk a következő színt. Ha kezdésnél ezt a kártyát fordítjuk fel kezdőlapnak, a kezdőjátékos, az osztó bal oldali szomszédja választ színt.

Üres Joker kártya: Egy ceruzával, vagy egy alkolholos-filccel bármilyen szabályt felírhatunk a kártyára, amit szeretnénk. A játék kezdete előtt el kell döntenünk, hány ilyen kártyával játszunk. Igény szerint akár mind a 3 kártya felhasználható. Mivel ez színválasztó lap, akkor is eldobhatjuk ha más megjátszható lapunk is van. Ha ilyen kártyát dobunk kiválaszthatjuk a következő színt. Ha ilyen kártyát fordítunk fel kezdőlapként a kezdőjátékos, az osztó bal oldali szomszédja választ színt. Megjegyzés: a kártyák letörölhetőek, ezért lehetőség van arra, hogy minden játék során új szabályt alkossunk.

A játék előkészítése:
1. Osztóválasztás:
Keverjük meg a kártyapaklit, majd minden játékos húz egy lapot a pakli tetejéről. A legnagyobb számot húzó lesz az első osztó.
2. Az Osztó megkeveri a paklit majd kiosztja a lapokat a következő képpen: minden játékos kap 7 darab lapot. A pakli többi részét hátlappal felfelé az asztal közepére helyezzük ez lesz a húzó pakli. A húzó pakli tetejéről egyet felfordítunk és a húzó pakli mellé helyezzük az asztal közepén ez lesz a dobó pakli első lapja.
A játék típusok és menetei:
Az UNO kártyajátékot többféle típusban és módon játszhatjuk.
1. Játék típus és menete ( hagyományos UNO Játék):
Az osztótól balra ülő játékos kezd. A kezünkben lévő kártyák közül a dobópakli tetején lévő színnel, számmal vagy, szimbólummal megegyező lapot kell a dobópakli tetejére dobnunk. Ha nincs a kezünkben a dobópakli tetején lévő kártyának megfelelő szín, szám vagy szimbólum akkor húznunk kell egy lapot a húzó pakli tetejéről. Ha jót húztunk azonnal le is tehetjük. Ha nem jó a következő játékos következik.
Nézünk egy példát:
A dobópakli tetején piros kettes van de nekünk nincs a kezünkben sem kettes számú lap, sem piros színű akár számos lap akár akció kártya, akkor húznunk kell egyet a húzó pakli tetejéről és ha jót húztunk azt azonnal el is dobhatjuk. Viszont elkerülhetjük a húzást ha van a kezünkben egy színválasztó vagy egy színválasztó húzz négyet akció kártya, mert ezeket bármikor kitehetjük és olyan színre változtathatjuk, amelyikből a legtöbb van a kezünkben. Az általunk kért színt az utánunk következő játékosnak kell letenni a dobópakli tetejére. A játékot addig játsszuk még valakinek a kezéből el nem fogy minden lapja. Az utolsó előtti lap lerakása közben azt kell mondani, hogy UNO. Az UNO ki nem mondása vagy akkori kimondása amikor a következő játékos letette a dobópakli tetejére a lapot büntetéssel jár két lapot kell húznunk a húzópakli tetejéről.
A játék célja:
Minél előbb lerakni az összes lapot a kezünkből.
Megjegyzés: Ennél a játéktípusnál a 3 darab üres „joker” kártyalapot és az 1 darab „cseréljetek kártyákat” kártyalapot ki kell venni a pakliból.
2. Játék típus és menete (trükkös UNO Játék):
Ebben a játéktípusban a 3 darab üres „joker” kártyalapot és az 1 darab „cseréljetek kártyákat” kártyalapot is bele kell tenni a pakliba. Az üres „joker” kártyalap olyan anyagból készült, amelyre alkoholos filccel írhatunk, majd játék után letörölhetjük.
Az osztótól balra ülő játékos kezd. A kezünkben lévő kártyák közül a dobópakli tetején lévő színnel, számmal vagy, szimbólummal megegyező lapot kell a dobópakli tetejére dobnunk. Ha nincs a kezünkben a dobópakli tetején lévő kártyának megfelelő szín, szám vagy szimbólum akkor húznunk kell egy lapot a húzó pakli tetejéről. Ha jót húztunk azonnal le is tehetjük. Ha nem jó a következő játékos következik.
Nézzünk egy példát az üres „Joker” kártyalappal:
Ez a kártyalap bármikor kitehető hiszen színváltó képessége is van. Az üres „Joker” kártyalap olyan anyagból készült, amelyre írhatunk alkoholos filccel és játék után letörölhetjük. A játék kezdete előtt 3 darab üres „Joker” kártyalapra írjunk fel feladatokat például: addig húzzon a húzópakliból a még piros 8-ast nem húz. Ha a feladat sikeres volt a következő játékos következik a dobópakli tetején most az üres „Joker” kártyalap van és olyan színt kell raknia, amelyet az üres „Joker” kártyalapot lerakó játékos kért.
Nézzünk egy példát az 1 darab „cseréljetek kártyát” kártyalappal:
Ez a kártyalap is bármikor kitehető a színváltó képessége miatt. Ha ezt valaki kijátssza, akkor a játékosok közül kiválaszt valakit, akivel elcseréli a saját pakliját, majd választ egy színt, amelyet az utána következő játékosnak kell letenni.
A játék célja:
Minél előbb lerakni az összes lapot a kezünkből.
Tanácsaim a kártyalapok épségének megőrzéséért:
1. A játékszabályzatban meg van ugyan említve, hogy az üres Joker kártyára lehet írni, mert letörölhető, de Én mégis azt ajánlom, hogy ne írjatok az üres Joker kártyára, hanem a játék közben ha valaki kijátssza, akkor mondja meg, hogy mit szeretne kérni a többi játékostól. Például: Húzz kék 7-est a húzópakliból.
2. Játék után a paklikat ne helyezzétek vissza rögtön a dobozába, hanem terítsétek ki olyan helyre ahol senkit nem zavar, és el is fér az összes lap. Hagyjátok ott amilyen hosszú időre csak lehet (Én egy éjszakára szoktam), így a lapok nem büdösödnek be, és nem ragadnak össze, valamint nem lesznek csúnya sárgák a széleik a kezünktől.
3. Ha véletlenül kiesik a kezünkből egy lap, és nem az asztalon játsszunk, hanem ülünk körben a földön, akkor ne a pusztakezünkkel vegyük fel a kártyalapot, hanem vegyünk el egy másikat azzal nyúljunk a leesett lap alá egy picit emeljük meg, és máris fel tudjuk venni a földről.
Ajánlásom:
A kártyajátékot ajánlom mindenkinek aki egy pörgős vidám családi játékra vágyik. Kellemes időtöltés az egész családnak vagy baráti társaságnak.
Bemutató videó:
Ha felkeltette a játék az érdeklődéseteket, akkor a linkre kattintva megvásárolhatjátok:
https://www.arukereso.hu/CategorySearch.php?st=uno+get+wild
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal